22 Haziran 2009 Pazartesi

Ne Var - Ne Yok

İtalya'ya gidince Türkiye'de olan her şeyi bulabileceğinizi üstüne de binbir farklı şeyle karşılaşacağınızı sanıyorsunuz değil mi? Ancak günlük hayatınızda normalleşmiş bazı şeyleri burada bulamayınca da biraz homurdanma biraz da garipseme giriyor işin içine. Dileyen bunları birer iş kolu haline de getirebilir (%10 alırım).

Not:
i: Yerele özgü şeyleri listeye almadım. (Kurufasulye, panzerotti, vs...)
ii: Normalden daha az ve ya nadir rastlanan şeyleri de dahil ettim (Minik kolonyalı mendil)
iii: Liste güncellenecektir...

İşte ne var - ne yok listem.

İtalya'da Var & Türkiye'de Yok____________________Yorum
1. BikeMi: Şehrin belli yerlerinde otomatik giriş veya abonelikle sınırlı bir süre kiralanabilen şehir bisikletleri.
2.














Türkiye'de Var & İtalya'da Yok____________________Yorum
1. Damacana Su: 1.5 litrelik suları eve taşımaktan gına geldi. 2 litrelik su bile bulunmuyor.
2. Cep Boyu Kolonyalı Mendil: Kolonyalı mendil ancak bebekler için büyük boy olarak mevcut.
3. Taharet Musluğu: E tabii ki. (Büyük boy kolonyalı mendil-taharet musluğu ilişkisine dikkatinizi çekerim:))
4. Yorgan Kılıfı: Acı ama gerçek. Yatarlarken yorganın altına çarşaf seriyorlar. Gittim başka ülkeden aldım.(Reklam olmasın diye ülke adı vermiyorum;)
5. Islak Mekanlarda ve Balkonda Pis Su Gideri: Gördüğüm bir kaç ev için söylüyorum ki, hiç birinde pis su gideri yok. Bu şu demek: Balkonu, mutfağı, banyoyu suyla yıkayamıyorsunuz.
6. Paket Servis: En sıkıntılı noktalardan biri de bu. Pizzacıların bile evlere servis hizmeti yok (Evimin yanındakinin var). Pizzacı çocuk kavramı da otomatikman traşşş...
7. Karaoke Bar: Hemen saçma demeyin. Şarkı söylemeyi bu kadar seven bir millet için büyük eksiklik...
8. Kapı Numarası: Apartmanlarda kapıların üzerinde numaralar yok ne hikmetse. Demek millete malum oluyor.
9. Çaydanlık: Tamam ikea da falan muadil gereçler bulunuyor ama her hangi bir yerde çaydanlık veya benzeri bir mevzuya rastlamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder